خبرنگار سوری: مردم ایران به رئیس جمهور خود اعتقاد داشتند رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس فیلم‌های شبکه نمایش به مناسبت هفته مقاومت + زمان پخش «جنی ارپنبک» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۴ شد ویدئو | خاطره‌گویی راوی دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «سیدابراهیم» ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی درباره «لاک‌پشت و حلزون» که پس از گذشت سه سال پروانه نمایش گرفت + بازیگران و خلاصه داستان قطعه «ما بازمی‌گردیم» تقدیم به شهدای خدمت + فیلم عَلَم خدمت شهیدان بر زمین نمی‌افتد «فرمان مرادی» نوازنده و سازنده ساز درگذشت برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رقابت نسخه ترمیم شده «قضیه شکل اول، شکل دوم» کیارستمی در هلند

  • کد خبر: ۱۹۴۴۷۵
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
رقابت نسخه ترمیم شده «قضیه شکل اول، شکل دوم» کیارستمی در هلند
نسخه ترمیم شده فیلم مستند-داستانی «قضیه شکل اول، شکل دوم» زنده‌یاد عباس کیارستمی در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام هلند «ایدفا» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز «قضیه شکل اول، شکل دوم» روز‌های ۲۱ و ۲۵ آبان ماه امسال (۱۲ و ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳) در فرمت DCP و با زیرنویس انگلیسی برای مخاطبان فیلم کلاسیک این دوره از جشنواره به نمایش درمی‌آید.

جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام با نام اختصاری «ایدفا» بزرگترین جشنواره فیلم مستند در سراسر جهان شناخته می‌شود که از سال ۱۹۸۸ به صورت سالانه در شهر آمستردام هلند برگزار شده است. این جشنواره محل نمایش آثار مستند قابل فهم، خلاق، بدیع و آثاری که بینش‌های جدیدی به جامعه ارائه می‌دهند، است.

این فیلم ۵۳ دقیقه‌ای به صورت رنگی از تولیدات سال ۱۳۵۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که نویسندگی، کارگردانی و تدوین آن را زنده‌یاد عباس کیارستمی برعهده داشته و هوشنگ بهارلو آن را با فرمت ۱۶ میلیمتری فیلمبرداری کرده است.

در خلاصه فیلم مستند-داستانی «قضیه شکل اول، شکل دوم» آمده است: «هفت پسر دبیرستانی از کلاس درس اخراج می‌شوند. معلم تهدیدشان می‌کند که اگر اسم کسی را که با صدای ضربِ مداد روی میز، نظمِ کلاس را بر هم می‌زده به او نگویند، یک هفته از حضور در کلاس درس منع خواهند شد.»

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام «ایدفا» از ۱۷ تا ۲۸ آبان ماه امسال (هشتم تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳) در کشور هلند در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->